
Written by: Abby Gewanter
Directed by: Jesse Bochco
O John πληροφορεί με διάφορους τρόπους τον πληθυσμό της Imperial Beach για τον επικείμενο χαμό του Shaun. O Bill αναλαμβάνει να τον ανακρίνει σαν να επρόκειτο για τρομοκράτη.
_________________________________________________________________________________
Βιάστηκα να ανθωώσω τον Linc στο προηγούμενο επεισόδιο, ή όντως θα εξυπηρετήσει τις "προφητείες" του John? Ο Linc πρέπει να "μπει ξανά στο παιχνίδι" (υπό μια έννοια ξαναμπήκε, υπογράφοντας τον Shaun), και ο Shaun "will be gone" (υπό μία έννοια μόλις χάθηκε, υπογράφοντας με τον Linc). Η σημασία αυτής της σχέσης? Ακόμα δεν είναι σαφής.

Αφού λοιπόν έχουν σχεδόν δεχτεί τον John ως σωσία τους, πόσο άρρωστο είναι το οτι ακόμα και τώρα δεν μπορούν να τον εμπιστευτούν? Η Cass ακολουθώντας τον τυφλά δημιουργεί ένα βιντεάκι που παραπέμπει σε τρομοκρατική οργάνωση, ένα βιντεάκι που (σε συνδυασμό με τους περίεργους κώδικες επικοινωνίας του John) οι Υosts και το περιβάλλον τους αδυνατούν να χωνέψουν. Βάζοντας τους ίδιους τους ακόλουθούς του να του φέρονται σα να ήταν ο Bin Laden, κοιτώντας τα επιφανειακά σημάδια αλλά ξεχνώντας την ουσία της ύπαρξής του, ο Milch κάνει μέσω του John ένα δυναμικό σχόλιο για την εξουσία της τρομολαγνείας στη σημερινή κοινωνία.

-Where the fuck did he come from?Άλλα highlights: o Butchie ενστικτωδώς κάνει αναφορά στο αμαρτωλό παρελθόν του ("If this is an intervention, I'm clean."), ο Palaka χρησιμοποιεί κωδικούς τη στιγμή που όλο το μοτέλ είναι μέσα στο κόλπο ("The lost telegram's been found."), η συνάντηση των δύο δικηγόρων, η άγνοια του Bill για το πώς λειτουργεί ένα laptop (έξυπνο touch) και οι ανασφάλειες του Cunningham συμπυκνωμένες σε ένα λογύδριο ειπωμένο από τον ίδιο τον David Milch, σε μια σκηνή εξίσου αστεία και τραγική. ("Congratulations on imitating a human being, Mr. Cunningham. You fucking faggot.")
-Cincinnati...?

O occasional commentator του US TV, Στρατής, μου υπέδειξε μια πολύ ενδιαφέρουσα αναλογία για τη σκηνή της ανάκρισης του John, παραλληλίζοντας με τον πίνακα "The Calling of St. Matthew" του Caravaggio. Όπως φαίνεται στη συγκριτική εικόνα, τόσο ο πίνακας του Caravaggio όσο και το κάδρο του Milch τοποθετούν αντικρυστά τους εκπροσώπους δύο διαφορετικών κόσμων, το Φως απέναντι στο Σκοτάδι, τον Ιησού/John καθώς προσπαθεί να φωτίσει τους φοροσυλλέκτες/Bill (όργανα του κράτους, της Αρχής, και στις δύο περιπτώσεις):
“Μου αρέσουν οι μικρές λεπτομέρειες που μοιράζονται οι δυο σκηνές: το φως έρχεται από την ίδια γωνία από μια εξωτερική πηγή, που μοιάζει να είναι σαφώς "υπερκόσμια". Το πρόσωπο του John φωτίζεται, ενώ έχει στην πλάτη του το φως, αλλά και όλη του η μορφή, ντυμένη στα λευκά είναι πηγή φωτός στη σκηνή. Το πρόσωπο του Bill, σκυμμένο ή όχι, παρ'οτι κοιτάζει το φως, είναι στη σκιά, ίσως και μεταφορικά, στην πνευματική σκιά. Και πραγματικά η όλη σκηνή είναι μια σκηνή πνευματικής κλήσης και επιφώτισης, όπου ο Bill, "βλέπει το φως" και "έρχεται στην αλήθεια".”

Eυχαριστώ για την εξαιρετική επισήμανση!