Episode 4, "His Visit: Day Three"


Written by: Regina Corrado
Directed by:
John McNaughton


Καθώς ο Shaun συνέρχεται, ο Mitch περνάει ώρα με την Cass και ο Butchie συνδέεται με την Kai. Μαζί οι δυο τους θα αναζητήσουν τον John, στον οποίον όμως επιτίθεται μια συμμορία με άγριες διαθέσεις. Η Tina επιστρέφει στην Imperial Beach.

_________________________________________________________________________________


H σειρά ακόμη δεν είμαι απόλυτα σίγουρος πού οδεύει, αλλά έχω πλέον μια ξεκάθαρη ένδειξη που αφορά τόσο τον Jo
hn ως ύπαρξη, αλλά και όλα τα περιφερειακά threads και τη σημασία του καθενός. Αν έπρεπε να διαλέξω μία σκηνή όλου του επεισοδίου (και της σεζόν γενικότερα, ως τώρα) που να περικλείει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία ενδεικτικά του show, θα ήταν εκείνη λίγο πριν το τέλος, όταν η Cass έχει διώξει τον Mitch και στη θέση του φιλοξενεί τον John. Σε ένα υπέροχα καδραρισμένο αλληγορικό πλάνο, η Cass έχει πλάτη στην κουρτίνα της μπαλκονόπορτας, αλλά έχοντας πλέον γίνει μάρτυρας δύο θαυμάτων του John, κάνει αργά όσο και αποφασιστικά ένα βήμα προς τα δεξιά, πλέον έχοντας από πίσω της όχι το σκοτάδι και τη σκιά, αλλά τις λαμπερές αχτίδες του ήλιου, και υποκλίνεται στον θαυματοποιό. Ναι, το "John From Cincinnati" είναι μια ιστορία ανθρώπων που έχουν χάσει την πίστη τους στην ανθρωπότητα, και τώρα βλέπουν επιτέλους το φως.

Ο Milch είναι κάτι σαν κυνικός ανθρωπιστής, ή αισιόδοξος μισάνθρωπος, αν θέλετε. Κάτι τέτοιο. Πιστεύει βαθύτατα στους δεσμούς που ενώνουν όλους τους αν
θρώπους, αλλά είναι εξίσου βέβαιος και για την αδυναμία τους να τους αναγνωρίσουν. Στον "John" αυτό που είχαμε εξαρχής για ensemble ήταν μια κομπανία συνανθρώπων, όλοι τους χαλαρά συνδεδεμένοι μεταξύ τους, και καθώς μαθαίνουμε περισσότερα γι'αυτούς γίνεται εμφανές πως τους δένουν πολύ περισσότερα. Ο Bill αποκαλύπτει μέσω των Swearangean μονολόγων του το πώς ακριβώς γνωρίζει τους Yosts, αλλά ταυτόχρονα παραδέχεται πως το δεσμό αυτό (το πώς η γυναίκα του τον παρακάλεσε να μην κατακρίνει τον μικρό τότε Butchie) τον έχει συνδέσει με το θάνατό της. Οι Yosts δε μιλιόντουσαν, ο Butchie ήταν τελειωμένο πρεζάκι, το μοτέλ ήταν στα πρόθυρα του ξεπουλήματος κτλ.

Και εδώ μπαίνει ο John. Όποιος περίμενε από μια ιδιοφυία σαν τον Milch μια απλή θρησκευτική αλληγορία, τότε είτε δεν κατάλαβε τι έβλεπε στο "Deadwood", είτε δεν έχει δει "Deadwood". (στην οποία περίπτωση... γιατί?) Φυσικά τα μεσσιανικά στοιχεία υπάρχουν, και γι'αυτό είχα μείνει με την απορία για το αν ο John είναι μια μοντέρνα εκδοχή του Ιωάννη του Προδρόμου (ή, σε geek speak, ο Silver Surfer) ή αν απλώς η ιστορία αυτή είναι η κατά Milch εξιστόρηση της Δευτέρας Παρουσίας. Τελικά μάλλον κλίνω προς κανένα από αυτά. Αν ο μεγάλος δημιουργός ξεκίνησε να πει την ιστορία ενός Μεσσία, σίγουρα θα το έκανε κάπως έτσι, προσθέτοντας μικρές πινελιές κριτικής πάνω στο θείο, και τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το σύγχρονο άνθρωπο.

Τώρα επιστρέφω στην παραπάνω παράγραφο, και πιάνω από εκεί το νήμα της σκέψης. Αν οι άνθρωποι (του ensemble στη σειρά, όλοι
αν το εξετάσουμε γενικότερα) κρύβουν μέσα τους τη δυνατότητα για το καλύτερο, αλλά αρνούνται να την κοιτάξουν κατάματα όσο επιλέγουν να ξεχωρίζουν τα χειρότερα που έχει να προσφέρει ο καθένας στον εαυτό του, και στο σύνολο, τότε αρνούνται το μεγαλύτερο θαύμα όλων-- το θαύμα της ύπαρξής τους. Ο Milch βασικά αυτό που μας λέει εδώ μέσω του John είναι πως ο ρόλος του κάθε Μεσσία, είτε ονομάζει τον εαυτό του έτσι είτε έχει την ταπεινότητα να μην το κάνει, αναλαμβάνει το ρόλο εκείνου ακριβώς του ατόμου που θα κάνει ό,τι χρειάζεται προκειμένου να αναδείξει την ανώτερη φύση του ανθρώπου-- κάνοντάς τον να κοιτάξει κατάματα, και οικειοθελώς, τα στραβά του.

Ανασταίνοντας τον Shaun, ο John έδειξε στους γύρω του πώς να κοιτάξουν επιτέλους τα θαύματα και να μην αποστρέφουν το βλέμμα! Ο Mitch πετούσε αλλά επέλεγε να θεωρεί τον εαυτό του άρρωστο-- τώρα ξέρει πως δεν ονειρεύεται. Ο Butchie είναι καθαρός τρεις μέρες και μπορεί ξανά να έρχεται σε επαφή με άλλους ανθρώπους. Ο Mitch ψάχνει μια δεύτερη ευκαιρία. Η Cissy αρχίζει και πάλι να προστατεύει τον Shaun. Το μοτέλ από έτοιμο να πουληθεί δεν είναι τώρα παρά το κέντρο όλης αυτής της θαυματουργής δραστηριότητας. Το σπίτι των Αποστόλων, αν προτιμάτε. Και η Cass... η Cass βγαίνει από τη σκιά. Βουτάει στο φως. Πιστεύει ξανά! Στον εαυτό της, στον John, στον Άνθρωπο.

Τι γίνεται όμως όταν ο διάβολος έρχεται στην πόλη με αστραφτερό αυτοκίνητο? Και κυρίως, τι σημαίνει ο διάβολος σε αυτή τη συναρπαστική επανεφεύρεση της Καινής Διαθήκης κατά Milch? Δε βλέπω την ώρα να το μάθω.